wtorek, 10 listopada 2020

XXX4 = BLOOBER TEAM S.A. – ROZLICZENIE INWESTYCJI - SZACOWANY ZWROT +135% VS REALNA STRATA – 27,7%😊

Dziś, w to piękne wtorkowe popołudnie przyszedł czas na rozliczenie mojej kolejnej inwestycji i ponowne przyznanie się do błędu – MEA CULPA😊. Podobnie jak przy poprzednio weryfikowanych spółkach, „psychologia” okazała się być moja słaba stroną, co doprowadziło mnie do sytuacji, w której zrealizowałem stratę zamiast poczekać na zysk. Panika uruchomiła się w moim mózgu i nie da się ukryć, że mnie pokonała, tj. sprzedałem wszystkie 36 akcji akcje 11 marca 2020. Pozostaje mi wyciągnąć wnioski i udowodnić, że w przyszłości nie popełnię już tego błędu. Miałem plan i gdybym się go trzymał, odnotowałbym spory zarobek (gdybym zapomniał o spółce i dzisiaj sprzedawał, zarobiłbym ca. 85%). Poddałem się marcowej panice i wolałem ciąć straty aniżeli poczekać cierpliwie na zyski.

Czas na fakty i liczby. Dziś (10/11/2020) sprawdziłem notowania spółki (obecnie 144,20 PLN za akcje, a historycznie, tj. w lipcu 2020 doszły do poziomu 232,60) i jeszcze raz mój plan inwestycyjny na ten walor. Gdybym trzymał się pierwotnych założeń, sprzedałbym akcje w lipcu 2020 po 183 PLN i zrealizował zakładany zwrot na poziomie 135%.

Plan inwestycyjny (link) przedstawiam poniżej (odnosił się tylko do zakupionych 18 akcji w lutym 2020 po 94 PLN – chciałem na nich zarobić 94%). Należy wziąć jednak do analizy również pozostałe 18 akcji zakupione w lipcu 2019 po cenie 61,50 PLN.

https://gieldawpraktyce.blogspot.com/2020/02/zakup-akcji-xxx4-szacowany-zwrot-94.html

A teraz liczby:

- Zakup (Średnia Cena) –77,75 PLN za akcje (po takiej średniej cenie zakupiłem walor tj. 18 akcji w cenie 61,50 PLN oraz dodatkowe 18 akcji w cenie 94 PLN (łącznie 36 akcji).

- Planowana Sprzedaż (Cena) – 183,00 PLN za akcje

- Realna Sprzedaż (Cena) – 56,20 PLN za akcje

- Szacowany Zwrot – 135% (bez uwzględnienia prowizji)

- Realna Strata – ca. 27,7% (bez uwzględnienia prowizji)

- Czas Inwestycji : ca. 249 dni

- Planowane Cięcie Strat: 27 PLN (jeśli cena spadnie poniżej 27 PLN – sprzedam akcje)

- Realne Cięcie Strat: 56,20 PLN (cena nie spadła nigdy poniżej zakładanego poziomu 27 PLN, tj. spadła do 36 PLN i się odbiła)

- Wniosek – Panika zagościła w mojej głowie – wyciągam wnioski😊.

Przyznaje się do błędu i wyciągam wnioski, aby nie popełnić dwa razy tego samego błędu w przyszłości. Bitwa przegrana, ale szykuje się do prawdziwej wojny.


ZAKUP:












SPRZEDAŻ:



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz