wtorek, 10 listopada 2020

XXX5 = PURE BIOLOGICS S.A. – ROZLICZENIE INWESTYCJI - SZACOWANY ZWROT +57% VS REALNA STRATA – 26,8%😊

Rozliczeń czas dalszy….dziś na warsztat idzie spółka Pure Biologics S.A., czyli słynna spółka XXX5 (swego czasu tylko abonenci otrzymali informacje o planie inwestycyjnym na te spółkę) Czy będę się musiał znów przyznać do błędu? I tym razem „psychologia” wpłynęła na mnie negatywnie – miałem plan i się go nie trzymałem, tj. uciąłem straty i chroniłem kapitał, aczkolwiek cena nigdy nie spadła poniżej poziomu, w którym planowałem sprzedać akcje. Czy plan był zły? Nie, wręcz przecownie. Panika spowodowana przez COVID-19 wygrała. Czas spojrzeć prawdzie w oczy, wyciągnąć wnioski i walczyć dalej. Miałem plan, ale gdybym go zmienił i był bardziej cierpliwy, odnotowałbym spory zarobek (na dzień dzisiejszy ca. 150%). Poddałem się marcowej panice i wolałem ciąć straty aniżeli poczekać cierpliwie na zyski.

Do meritum – czas na fakty i liczby. Dziś (10/11/2020) sprawdziłem notowania spółki (obecnie 117,5 PLN za akcje) i jeszcze raz mój plan inwestycyjny na ten walor. Już w czerwcu 2020 osiągnąłbym zakładany zwrot 57%. Gdybym jednak wciąż miał akcje w portfelu, to zapewne dzisiaj mógłbym zrealizować zysk na poziomie 150%. 

Plan inwestycyjny (link poniżej) przedstawiam poniżej:

https://gieldawpraktyce.blogspot.com/2020/02/zakup-akcji-xxx5-szacowany-zwrot-57.html

A teraz liczby:

- Zakup (Cena) – 47,00 PLN za akcje (po takiej cenie zakupiłem walor tj. 35 akcji)

- Planowana Sprzedaż (Cena) – 74,00 PLN za akcje

- Realna Sprzedaż (Cena) – 34,40 PLN za akcje

- Szacowany Zwrot – 57% (bez uwzględnienia prowizji)

- Realna Strata – ca. 26,8% (bez uwzględnienia prowizji)

- Czas Inwestycji : ca. 34 dni

- Planowane Cięcie Strat: 23,6 PLN (jeśli cena spadnie poniżej 23,6 PLN – sprzedam akcje)

- Realne Cięcie Strat: 34,40 PLN (cena nie spadła nigdy poniżej zakładanego poziomu 23,6 PLN, tj. spadła do 28,3 PLN i się odbiła)

- Wniosek – Trzeba działać zgodnie z planem, nie panikować😊.

Przyznaje się do błędu i wyciągam wnioski. Bitwa przegrana, ale wojna dopiero przede mną. Selekcja dokonana, kolejne zakupy do portfela dziś zrobione. Czy zarobię? Czas pokaże😊.


ZAKUP:









SPRZEDAŻ:



3 komentarze:

  1. Monitorujesz Pure? Zastanawiam się nad udziałem w nowej emisji na 90 PLN. Ze spotkania ze spółką wynika, że pierwsze deale partneringowe to kwestia minimum roku, więc trochę długo (w międzyczasie pewnie nie będzie zbyt wiele event'ów cenotwórczych)...

    OdpowiedzUsuń
  2. Tak jest na liście obserwowanych 55 spółek. Czekam, aż cena spadnie do odpowiedniego poziomu. Niemniej potencjał wzrostowy jest znaczny, tj. powyżej 100% (oczywiście zależy po ile zakupisz papier). No i nowa emisja nie będzie miała pozytywnego wpływu na cenę, także ja czekam.

    OdpowiedzUsuń
  3. Dzięki, też poczekam. Podoba mi się Twoje zdyscyplinowane podejście. Ja działam bardziej impresjonistycznie, co nie znaczy że bez analizy wstępnej :-).

    OdpowiedzUsuń