piątek, 11 grudnia 2020

XXX2 = SUNEX S.A. – ROZLICZENIE INWESTYCJI - SZACOWANY ZWROT +133% VS REALNA STRATA – 57%😊

Dziś (11/12/2020) przyszedł czas na rozliczenie mojej kolejnej inwestycji. Ponowne jest to inwestycja, którą sprzedawałem podczas paniki w marcu 2020, a zatem MUSZĘ PRZYZNAĆ SIĘ PONOWNIE DO BŁĘDU😊. Podobnie jak przy poprzednio weryfikowanych spółkach, „psychologia” okazała się być moja słaba stroną, co doprowadziło mnie do sytuacji, w której zrealizowałem stratę zamiast poczekać na zysk. Wyciągam wnioski, aby w przyszłości nie popełnić już tego błędu. Miałem plan i gdybym się go trzymał, odnotowałbym zakładany zwrot  + ca. 133%). Wolałem ciąć straty aniżeli poczekać cierpliwie na zyski.

Czas na fakty i liczby. Od momentu zakupu (PLN 12,50 za akcje) cena spadła do 5 PLN w marcu 2020, po czym wzrosła do  40 PLN za akcje w lipcu 2020 i obecnie po splicie mam poziom 4,50 PLN. Zamiast sprzedawać, wystarczyłoby, abym poczekał 4 miesiące i zrealizował zakładany zwrot na poziomie 133% - do wyciągnięcia było nawet + 220% (przy sprzedaży 40 PLN za akcje).

Plan inwestycyjny (link) przedstawiam poniżej (odnosił się tylko do zakupionych 222 akcji w styczniu 2020 po cenie 12,50 PLN za akcje – informacje otrzymali tylko subskrybenci).

https://gieldawpraktyce.blogspot.com/2020/01/zakup-akcji-xxx2-szacowany-zwrot-133.html

A teraz liczby:

- Zakup (Cena) – 12,50 PLN za akcje (po takiej średniej cenie zakupiłem walor (łącznie 222 akcji).

- Planowana Sprzedaż (Cena) – 29,10 PLN za akcje

- Realna Sprzedaż (Cena) – 5,36 PLN za akcje

- Szacowany Zwrot – 133% (bez uwzględnienia prowizji)

- Realna Strata – ca. 57% (bez uwzględnienia prowizji)

- Czas Inwestycji : ca. 51 dni

- Planowane Cięcie Strat: 2,50 PLN (jeśli cena spadnie poniżej 2,50 PLN – sprzedam akcje)

- Realne Cięcie Strat: 5,36 PLN (cena nie spadła poniżej zakładanego poziomu 2,50 PLN)

- Wniosek – Panika zagościła w mojej głowie – wyciągam wnioski😊.

Przyznaje się do błędu i wyciągam wnioski, aby nie popełnić dwa razy tego samego błędu w przyszłości. Ponownie powtarza się stare powiedzenie na giełdzie: kapitał płynie od aktywnych do cierpliwych. Bitwa przegrana. Niedawno poczyniłem kolejne zakupy spółek do portfela i szykuje się do prawdziwej wojny.

ZAKUP:










SPRZEDAŻ:



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz