środa, 16 grudnia 2020

XXX1 = COLUMBUS S.A. – ROZLICZENIE INWESTYCJI - SZACOWANY ZWROT +72% VS REALNA STRATA – 56%😊

Dziś przyszedł czas na rozliczenie mojej ostatniej słabej inwestycji z okresu marca 2020 i ponowne MUSZĘ POSYPAC GŁOWE POPIOŁEM😊. Podobnie jak przy poprzednio weryfikowanych spółkach, poddałem się panice, tj. „psychologia” okazała się być moja słaba stroną. Zrealizowałem stratę zamiast poczekać na zysk. Wyciągam wnioski, aby nie popełnić już tego błędu w przyszłości. Miałem plan i gdybym się go trzymał, odnotowałbym spory zarobek (gdybym zapomniał o spółce i dzisiaj sprzedawał, zarobiłbym ca. 126%). Wolałem ciąć straty aniżeli poczekać cierpliwie na zyski.

Czas na fakty i liczby. Dziś (16/12/2020) sprawdziłem notowania spółki (obecnie 52,80 PLN za akcje, a historycznie, tj. w sierpniu 2020 doszły do poziomu 112) i jeszcze raz mój plan inwestycyjny na ten walor. Gdybym trzymał się pierwotnych założeń, sprzedałbym akcje w czerwcu 2020 po 40,30 PLN i zrealizował zakładany zwrot na poziomie + 72% lub mógłbym sprzedaż dziś i zainkasować + 126% zwrotu.

Plan inwestycyjny (link) przedstawiam poniżej (odnosił się tylko do zakupionych 104 akcji w styczniu 2020 po cenie 23,40 PLN za akcje – informacje otrzymali tylko subskrybenci).

https://gieldawpraktyce.blogspot.com/2020/01/zakup-akcji-xxx-szacowany-zwrot-72.html

A teraz liczby:

- Zakup (Cena) – 23,40 PLN za akcje (po takiej cenie zakupiłem 104 akcje).

- Planowana Sprzedaż (Cena) – 40,30 PLN za akcje

- Realna Sprzedaż (Cena) – 10,30 PLN za akcje

- Szacowany Zwrot – 72% (bez uwzględnienia prowizji)

- Realna Strata – 56% (bez uwzględnienia prowizji)

- Czas Inwestycji : ca. 56 dni

- Planowane Cięcie Strat: 4,55 PLN (jeśli cena spadnie poniżej 4,55 PLN – sprzedam akcje)

- Realne Cięcie Strat: 10,30 PLN (cena nie spadła poniżej zakładanego poziomu 4,55 PLN)

- Wniosek – Panika zagościła w mojej głowie – wyciągam wnioski😊.

Przyznaje się do błędu i wyciągam wnioski, aby nie popełnić dwa razy tego samego błędu w przyszłości. Ponownie powtarza się stare powiedzenie na giełdzie: kapitał płynie od aktywnych do cierpliwych. Bitwa przegrana. Niedawno poczyniłem spore zakupy pewnych spółek i głęboko wierzę, że wygram te wojnę.

ZAKUP:










SPRZEDAŻ:



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz