poniedziałek, 23 listopada 2020

XXX3 = ML SYSTEM S.A. – ROZLICZENIE INWESTYCJI - SZACOWANY ZWROT +145% VS REALNA STRATA – 26,1%😊

Dziś przyszedł czas na rozliczenie mojej kolejnej inwestycji i ponowne MUSZĘ POSYPAC GŁOWE POPIOŁEM😊. Podobnie jak przy poprzednio weryfikowanych spółkach, poddałem się panice marcowej, tj. „psychologia” okazała się być moja słaba stroną, co doprowadziło mnie do sytuacji, w której zrealizowałem stratę zamiast poczekać na zysk. Zostałem pokonany przez strach, tj. sprzedałem wszystkie 88 akcji 13 marca 2020. Pozostaje mi wyciągnąć wnioski i udowodnić, że w przyszłości nie popełnię już tego błędu. Miałem plan i gdybym się go trzymał, odnotowałbym spory zarobek (gdybym zapomniał o spółce i dzisiaj sprzedawał, zarobiłbym ca. 143%). Wolałem ciąć straty aniżeli poczekać cierpliwie na zyski.

Czas na fakty i liczby. Dziś (23/11/2020) sprawdziłem notowania spółki (obecnie 84,20 PLN za akcje, a historycznie, tj. w lipcu 2020 doszły do poziomu 124,70) i jeszcze raz mój plan inwestycyjny na ten walor. Gdybym trzymał się pierwotnych założeń, sprzedałbym akcje w lipcu 2020 po 83 PLN i zrealizował zakładany zwrot na poziomie 145%.

Plan inwestycyjny (link) przedstawiam poniżej (odnosił się tylko do zakupionych 88 akcji w styczniu 2020 po średnio 33,82 PLN za akcje – informacje otrzymali tylko subsrybenci).

https://gieldawpraktyce.blogspot.com/2020/01/zakup-akcji-xxx3-szacowany-zwrot-145.html

A teraz liczby:

- Zakup (Średnia Cena) – 33,82 PLN za akcje (po takiej średniej cenie zakupiłem walor tj. 18 akcji w cenie 33,50 PLN oraz dodatkowe 70 akcji w cenie 3,90 PLN (łącznie 88 akcji).

- Planowana Sprzedaż (Cena) – 83,00 PLN za akcje

- Realna Sprzedaż (Cena) – 25,00 PLN za akcje

- Szacowany Zwrot – 145% (bez uwzględnienia prowizji)

- Realna Strata – ca. 26,1% (bez uwzględnienia prowizji)

- Czas Inwestycji : ca. 52 dni

- Planowane Cięcie Strat: 21,65 PLN (jeśli cena spadnie poniżej 21,65 PLN – sprzedam akcje)

- Realne Cięcie Strat: 25,00 PLN (cena nie spadła poniżej zakładanego poziomu 21,65 PLN)

- Wniosek – Panika zagościła w mojej głowie – wyciągam wnioski😊.

Przyznaje się do błędu i wyciągam wnioski, aby nie popełnić dwa razy tego samego błędu w przyszłości. Ponadto źle oszacowałem cenę ucięcia strat. Ponownie powtarza się stare powiedzenie na giełdzie: kapitał płynie od aktywnych do cierpliwych. Bitwa przegrana. Niedawno poczyniłem spore zakupy pewnych spółek i szykuje się do prawdziwej wojny.

ZAKUP:









SPRZEDAŻ:



4 komentarze:

  1. Żeby przetrzymać takie ruch prawdopodobnie musiałbyś mieć więcej wolnej gotówkę, a inwestycje potraktować w inny sposób. Ten ruch a właściwie krach wiele osób zaskoczył i po czasie to łatwo się mówi. Z mojej strony mi szkoda, że nawet w maju wyszukując spółki było kilka godnych uwagi.

    Ja czekałem na DataWalk, ale później odpuściłem, a ruch też był ładny - https://1.bp.blogspot.com/-rnqH44ux1dM/XkEJjT5ZnRI/AAAAAAAABBU/BhnZsPbYsggGt-K4_eA0lWYNWNgUZPyKgCLcBGAsYHQ/s1600/pa-10-dat-20200210.gif

    OdpowiedzUsuń
  2. Oczywiście, po fakcie łatwo się ocenia sytuację. Natomiast kiedy w grę wchodzą emocję, można zatracił trzeźwą ocenę sytuacji. Dlatego tak ważny jest plan działana dla każdej spólki / inwestycji. DataWalk to bardzo dobra spółka, też myślałem o jej zakupie, ale cena nie spadła do oczekiwanego poziomu.

    OdpowiedzUsuń
  3. Cena spadła do 17 zł.

    OdpowiedzUsuń
  4. Zgadza się w momencie mojej sprzedaży po 25 PLN, cena nie spadła poniżej 21,65 PLN. Oczywiście w kolejnych dniach spadła nawet do 17 PLN i powstaje pytanie co wtedy....czy powinienem sprzedać wg planu. Wniosek jest taki, że źle oceniłem cenę ucięcia strat. Ustawiłem ją za wysoko. Trzymając się planu sprzedałbym zapewne po 21,65 PLN. A wystarczyło poczekać, no i oczywiście obniżyć cenę ucięcia strat, aby nie panikować. Wyciągnąłem już wnioski i walcze dalej:).

    OdpowiedzUsuń