wtorek, 4 sierpnia 2020

LIVECHAT S.A. – ROZLICZENIE INWESTYCJI - SZACOWANY ZWROT +85,9% VS REALNA STRATA – 0,65%😊


Rozliczeń czas dalszy….dziś na warsztat idzie spółka Livechat S.A. Czy będę się musiał znów przyznać do błędu? Niestety tak. Musze jeszcze popracować nad psychologią inwestowania – miałem plan, ale się go nie trzymałem, tj. uciąłem straty i chroniłem kapitał, przy czym cena akcji nie spadła nigdy poniżej zakładanego poziomu 19,90 PLN za akcje. Czy plan był zły? Nie, wręcz przeciwnie. Panika spowodowana przez COVID-19 wygrała. Czas spojrzeć prawdzie w oczy, wyciągnąć wnioski i walczyć dalej. Zrealizowałem niewielką stratę zamiast poczekać na zysk. Panika uruchomiła się w moim mózgu i nie da się ukryć, że mnie pokonała. Pozostaje mi wyciągnąć wnioski i udowodnić, że w przyszłości nie popełnię już tego błędu. Miałem plan i gdybym się go trzymał, odnotowałbym spory zarobek (na dzień dzisiejszy ca. 132%).

Do meritum – czas na fakty i liczby. Dziś (04/08/2020) sprawdziłem notowania spółki (obecnie 89,2 PLN za akcje) i jeszcze raz mój plan inwestycyjny na ten walor. Gdybym miał dziś akcje w portfelu, to zapewne zrealizowałbym.

Plan inwestycyjny (link poniżej) przedstawiam poniżej:


A teraz liczby:

Zakup (Cena) –38,50 PLN za akcje (po takiej cennie zakupiłem walor)
Planowana Sprzedaż (Cena) – 72,50 PLN za akcje
Realna Sprzedaż (Cena) – 38,25 PLN za akcje
Szacowany Zwrot – 85,9% (bez uwzględnienia prowizji)
Realna Strata – ca. 0,65% (bez uwzględnienia prowizji)
- Czas Inwestycji : ca. 196 dni
- Planowane Cięcie Strat: 19,90 PLN (jeśli cena spadnie poniżej 19,90 PLN – sprzedam akcje)
- Realne Cięcie Strat: 38,25 PLN (cena nie spadła poniżej zakładanego poziomu 19,90 PLN)
- Wniosek – Poddałem się COVIDOWEJ panice, a można było tyle zarobić😊.














Przyznaje się do błędu i wyciągam wnioski. Bitwa przegrana, ale wojna dopiero przede mną. Szukamy kolejnych spółek do portfela średnio i długoterminowego.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz