niedziela, 31 maja 2020

PLAYWAY S.A. – ROZLICZENIE INWESTYCJI - SZACOWANY ZWROT + 145,6% VS REALNY 11.5%😊


Przyszedł czas na rozliczenie moich inwestycji i przyznanie się do błędu. Jeśli miałbym określić główna przyczynę, to niewątpliwie największy wpływ miał tutaj czynnik pod tytułem „psychologia”. Dałem się ponieść panice COVID-19 mając ponad 15 letnie doświadczenie. Cóż wyciągam wnioski i walczę dalej. Miałem plan i gdybym się go trzymał, odnotowałbym spory zarobek (na dzień dzisiejszy ca. 151%). Mój przykład pokazuje, że inwestowanie na giełdzie to jeden z najtrudniejszych zawodów świata, bo trzeba działać wbrew logice i temu co ci podpowiada głowa. Poddałem się marcowej panice i wolałem ochronić niewielkie zyski niż stracić kapitał.

Ale do rzeczy – czas na fakty. Dziś (31/05/2020) sprawdziłem notowania spółki (obecnie 457,7 PLN za akcje) i jeszcze raz mój plan inwestycyjny na ten walor. Gdybym miał dziś akcje w portfelu, to zapewne realizowałbym zyski.

Plan inwestycyjny (link poniżej) przedstawiam poniżej:


 A teraz liczby:
Zakup (Cena) – 182 PLN za akcje (po takiej cennie zakupiłem walor)
Planowana Sprzedaż (Cena) – 447 PLN za akcje
Realna Sprzedaż (Cena) – 203 PLN za akcje
Szacowany Zwrot – 145,6% (bez uwzględnienia prowizji)
Realny Zwrot – ca. 11,5% (bez uwzględnienia prowizji)
- Czas Inwestycji : ca. 240 dni
- Planowane Cięcie Strat: 196,3 PLN (jeśli cena spadnie poniżej 196,3 PLN – sprzedam akcje)
- Realne Cięcie Strat: 203 PLN (cena nie spadła poniżej zakładanego poziomu 196,3 PLN)
- Wniosek – Panika zagościła w mojej głowie, ale też nie tracę na lokacie😊.





Posypuje głowę popiołem i wyciągam wnioski. Bitwa przegrana, ale wojna dopiero przede mną. Kiedyś odkupię jeszcze ten walor i zarobię na nim ładne pieniądze.

2 komentarze:

  1. Gratulacje za odwagę, że przyznałeś się do błedu - to juz pierwszy krok do wyciągnięcia wniosków i gwarancja sukcesu w przyszłości!

    OdpowiedzUsuń
  2. Dużo osób spanikowało. Ja wpłaciłem wtedy wszystkie swoje oszczędności, mówię wóz albo przewóz i udało się. Playway nie tylko odrobił, ale wskoczył na maksima.

    OdpowiedzUsuń