środa, 7 sierpnia 2019

Impexmetal S.A. – Zrealizowany Zysk +64%


Dziś (07/08/2019) chciałem Wam zaprezentować jedną z moich inwestycji długoterminowych – dokładnie w dniu dzisiejszym mija 6 lat od zakupu akcji Impexmetal S.A. (www.impexmetal.com.pl). Właściciel P. Karkosik postanowił wycofać ją z giełdy, co oznacza tylko, że wg. niego spółka jest tania. I wiece co, ja się z nim zgadzam. Planowałem sprzedać walor dopiero przy poziomie PLN 6,20 za akcje. A zatem zysk byłby jeszcze wyższy😊. Wniosek: warto inwestować długoterminowo😊. Teraz czekam, aż pieniądze pojawią się na rachunku maklerskim, a akcje znikną z rachunku maklerskiego.

Poniżej zamieszczam zrzut z rachunku maklerskiego oraz liczby z tej transakcji:
- Zakup (Cena) – 2,59 PLN za akcje (po takiej cennie zakupiłem walor – bez prowizji)
- Przymusowa Sprzedaż (Cena) – 4,25 PLN za akcje
- Zwrot Całkowity – 64% (bez uwzględnienia prowizji)
- Zwrot Średniorocznie – 10,7%
- Czas Inwestycji : 2190 dni
- Wniosek 1 – lokata to strata:).
- Wniosek 2 – warto inwestować długoterminowo:)


2 komentarze:

  1. Gratulacje. Szkoda, że nie zainwestowałeś więcej pieniędzy. Bo procentowo to może i wygląda ładnie, ale kwotowo to dużo nie zarobiłeś

    OdpowiedzUsuń
  2. Zgadza się. Kiedy inwestowałem w ten walor, byłem na etapie testowania / badania co działa na giełdzie, a czego lepiej unikać, dlatego zainwestowałem małą kwotę. Pozwoliło mi to na wypracowanie strategii, która stosuje do dnia dzisiejszego. Najważniejsze w inwestowaniu jest posiadanie planu działania i unikanie utraty pieniędzy. Warto inwestować długoterminowo. Zysk byłby wyższy, gdyby udało mi się sprzedać walor po 6,20 PLN za akcje, niestety tym razem nie udało się czasowo. Może następnym razem? Oby, czego sobie i Tobie również życzę:).

    OdpowiedzUsuń