niedziela, 16 stycznia 2022

WYNIKI NA KONIEC GRUDNIA 2021 (-0,32% M/M)

Czas na podsumowanie moich działań / przedstawienie wyniku na koniec grudnia 2021. I tym razem nie zakupiłem żadnej spółki – przybrałem podstawę mocno defensywną. Po pierwszych podwyżkach stóp procentowych, zacząłem kierować się moją naczelną zasada: kupuj kiedy stopy procentowe spadają, sprzedawaj kiedy stopy procentowe rosną. A więc mój Plan Inwestycyjny musiał został odłożony na bok. O plane na najbliższe kilka tygodni natychmiast poinformowałem moich subskrybentów. Niebawem pokaże Wam ile zarobiłem / straciłem na poszczególnych walorach  - będzie to dobra lekcja i możliwość wyciągnięcia wniosków.

Decyzja RPP mocno mnie zaskoczyła i musiałem dostosować działania do zmieniającej się rzeczywistości. Czy mogłem wcześniej założyć, że jednak RPP zacznie reagować szybciej? Zdecydowanie tak, poprzez obserwacje rosnącego trendu na inflacji, która obecnie jest na poziomie ca. 8,6% r/r (CPI), oraz ca. 13,2% (PPI). Mam zatem kolejną nauczkę i wnioski do zastosowania w przyszłości.

Jakie mam teraz plany? Zgodnie z zapowiedziami RPP będę czekał na kolejne wzrosty stóp procentowych / spadki na giełdach i gromadził gotówkę na przyszłe zakupy akcji mocno przecenionych. Pobawię się również trochę kontraktami terminowymi na spadki.

Poniżej przesyłam Plan Inwestycyjny, który został przesłany do subskrybentów i dot. 35 zakupionych spółek w portfelu wraz ze sprzedanym Wieltonem (27 nazw spółek zostało zamazanych). Niebawem będę odkrywał moje założenia i porównam je z realnymi transakcjami na poszczególnych walorach.

A jak wyglądał portfel na koniec grudnia 2021? Zrzut z rachunku maklerskiego poniżej. Wynik miesiąc do miesiąca to ca. -0,32% m/m (- PLN 340,47😊). Od początku listopada 2020r. daje to wynik ca. +22,28% (+PLN 19.446,73). A jak od listopada zachowywał się WIG? Szybko licząc urósł o 56,03%. Osiągnąłem gorszy wynik niż WIG – trzeba wziąć to na klatę😊. Do usłyszenia na początku lutego!

PLAN INWESTYCYJNY (35 SPÓŁEK):











PORTFEL (23/12/2021):




PORTFEL (26/11/2021):




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz