niedziela, 30 stycznia 2022

ENTER AIR S.A. – SZACUNKOWY ZWROT +181% VS. ZREALIZOWANY ZYSK +22%

Dziś (30/01/2022) chciałem Wam zaprezentować rozliczenie kolejnej  mojej inwestycji z portfla 35 spółek. W dniu (14/08/2020) zainwestowałem w akcje spółki ENTER AIR S.A. (https://www.enterair.pl/), lidera rynku czarterowego w Polsce. Plan inwestycyjny (link poniżej) przedstawiłem już jakiś czas temu:

https://gieldawpraktyce.blogspot.com/2020/08/enter-air-sa-szacowany-zwrot-181.html

Chciałem zarobić +181%, a zrealizowałem zyski na poziomie ca. +22%. Dlaczego? Po pierwszych podwyżkach stóp procentowych przez RPP w październiku 2021, musiałem trzymać się mojej naczelnej zasady, która brzmi: kupuj kiedy stopy procentowe spadają, sprzedawaj kiedy stopy procentowe rosną. Rynki zawsze spadały i reagowały negatywnie po wzrostach stóp procentowych. Plan inwestycyjny poszedł w odstawkę tym razem na rzecz żelaznej zasady nr 1.

Poniżej zamieszczam zrzut z rachunku maklerskiego oraz liczby z tej transakcji:

- Zakup (Cena) – 27,20 PLN za akcje (po takiej cennie zakupiłem walor)

- Sprzedaż (Cena) – 33,10 PLN za akcje

- Zwrot Całkowity – ca. 22% (bez uwzględnienia prowizji)

- Zwrot Średniorocznie – ca. 19%

- Czas Inwestycji : 416 dni

- Wniosek 1 – warto mieć plan inwestycyjny

- Wniosek 2 – ale ważniejsze trzymać się swojej żelaznej zasady 1😊


ZAKUP:












SPRZEDAŻ:


 

 

2 komentarze:

  1. Nie wiem co musiałoby się wydarzyć, żeby na tej spółce zarobić 181%:)))). Szacunek za odwagę.

    OdpowiedzUsuń