niedziela, 23 stycznia 2022

BRAS S.A. – SZACUNKOWY ZWROT +552% VS. ZREALIZOWANY ZYSK +104%

Dziś (23/01/2022) chciałem Wam zaprezentować rozliczenie kolejnej  mojej inwestycji z portfla 35 spółek. W dniu (14/12/2020) zainwestowałem w akcje spółki BRAS S.A. (https://bras.energy), która koncentruje swoją działalność na przygotowywaniu projektów w obszarach wytwarzania energii ze źródeł odnawialnych. Prowadzi również przygotowania do handlu i dystrybucji energii elektrycznej poprzez tzw. grupy bilansujące. Istotnym elementem działalności jest doradztwo w zakresie korzystania z uwolnionego rynku energii oraz wykonywanie audytów energetycznych, związanych z potencjalnym wdrożeniem innowacyjnych technologii.

Pojawiło się Wam zapewne pytanie – chciał zarobić +552%, a zrealizował zyski na poiomie +104% - dlaczego? Otóż moja naczelna zasada brzmi: kupuj kiedy stopy procentowe spadają, sprzedawaj kiedy stopy procentowe rosną. Musiałem trzymać się tej zasady, nawet pomimo mojego planu inwestycyjnego. Rynki zawsze spadały i reagowały negatywnie po wzrostach stóp procentowych.

Poniżej zamieszczam zrzut z rachunku maklerskiego oraz liczby z tej transakcji:

- Zakup (Cena) – 0,25 PLN za akcje (po takiej cennie zakupiłem walor)

- Sprzedaż (Cena) – 0,51 PLN za akcje

- Zwrot Całkowity – ca. 104% (bez uwzględnienia prowizji)

- Zwrot Średniorocznie – ca. 114%

- Czas Inwestycji : 335 dni

- Wniosek 1 – warto mieć plan inwestycyjny

- Wniosek 2 – ale ważniejsze trzymać się swojej naczelnej zasady😊

 

ZAKUP:













SPRZEDAŻ:


 

2 komentarze:

  1. Dlaczego nie sprzedałeś jak akcje stały ponad 1 PLN?

    OdpowiedzUsuń
  2. Chciałem zarobić 552% i czekałem na poziom 1,63 PLN za akcje, żeby sprzedać. Niestety cena doszła do 1,24 PLN i zaczęła spadać. Gdyby nie decyzja RPP o podwyżce stóp, pewnie jeszcze trzymałbym akcje tej spółki. A tak postanowiłem trzymać sie mojej naczelnej zasady, pomimo planu inwestycyjnego.

    OdpowiedzUsuń