poniedziałek, 4 kwietnia 2022

WYNIKI NA KONIEC MARCA 2022 (+1,31% M/M)

Czas na podsumowanie moich działań / przedstawienie wyniku na koniec marca 2022. I tym razem nie zakupiłem żadnej spółki akcyjnej – przybrałem podstawę mocno defensywną. Po pierwszych podwyżkach stóp procentowych, wprowadziłem w życie moją naczelną zasadę na rynku akcji: kupuj kiedy stopy procentowe spadają, sprzedawaj kiedy stopy procentowe rosną. A więc mój Plan Inwestycyjny musiał został odłożony na bok – sprzedałem prawie wszystkie spółki z portfela i zacząłem inwestować w kontrakt na MWIG40, co miało również znaczący wpływ na wynik finansowy w marcu 2022r.

Uważam, że w najlbliższym roku / dwóch będzie można zarabiać inwestując na spadki. Wojna na wschodzie +  rządowe tarcze będą czynnikami inflacjogennymi, co już widać po cenach na stacjach benzynowych. Rosnące ceny nawozów przełożą się wkrótce na drożyzne artykułów spożywczych. Do końca roku 2022 stopy procentowe wzrosną do poziomu 5,50%-7,00%, a wg. ekonomistów ING osiągną poziom 7,5% w 2023r. Inflacja będzie przyśpieszać – teraz mamy poziom CPI 10,3% r/r (przy PPI na poziomie 15,9% r/r) – wg. mnie RPP w 2023 będzie zmuszona gwałtownie podnieśc stopy procentowe nawet do poziomu 8,50%-10,00%. Czekają nas przeceny na rynku akcji oraz nieruchomości.

Poniżej przesyłam Plan Inwestycyjny, który został przesłany do subskrybentów i dot. 35 zakupionych spółek w portfelu wraz ze sprzedanym Wieltonem i Brasem (26 nazw spółek zostało zamazanych). Niebawem będę odkrywał moje założenia i porównam je z realnymi transakcjami na poszczególnych walorach.

A jak wyglądał portfel na koniec marca 2022? Zrzut z rachunku maklerskiego poniżej. Wynik miesiąc do miesiąca to ca. +1,31% m/m (+ PLN 1.447,07😊). Od początku listopada 2020r. daje to wynik ca. +28,42% (+PLN 24.809,71). A jak od listopada 2020 zachowywał się WIG? Szybko licząc urósł o 46,13%. Wciąż osiągam gorszy wynik niż WIG – trzeba wziąć to na klatę😊. Do usłyszenia na początku maja 2022!

PLAN INWESTYCYJNY (35 SPÓŁEK):











PORTFEL (31/03/2022):











PORTFEL (28/02/2022):




2 komentarze:

  1. Witam!
    Czy może Pan rozważyć dodanie do planu inwestycyjnego daty dodania do listy (wystąpienia sygnału)? Bez tego analiza planu inwestycyjnego wstecz nie ma sensu, ponieważ można dojść do wniosku że cena akcji dotarła do SL, podczas gdyby sygnał wystąpił w innym okresie czasowym to pozycja mogłaby być nadal w grze.

    OdpowiedzUsuń
  2. Ok, rozważe dodanie daty do planu inwestycyjnego w przyszłości jak tylko wróce na rynek akcji. Póki co jestem właściwie poza rynkiem akcyjnym - posiadam tylko akcje jednej spółki. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń